Klub Alfa Romeo Pomorze Strona Główna
  Klub miłośników Alfa Romeo, samochodu z duszą      FAQ      Szukaj      Download      Kalendarz      Nasze auta      Album      Mapa   
  · Zaloguj     Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości      Użytkownicy    Grupy    Statystyki   

Poprzedni temat «» Następny temat
[156] 2.0 TS Wymiana klocków hamulcowych osi tylnej.
Autor Wiadomość
polmen 
Alfista


Auto: Alfa Romeo 156
Wersja: 2.0 ts
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 105
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-12-15, 22:15   [156] 2.0 TS Wymiana klocków hamulcowych osi tylnej.

Układ hamulcowe to jeden z najważniejszych podzespołów samochodu gwarantujących bezpieczeństwo dlatego trzeba o niego dbać.
Stopień trudności: średni( 5/10)
co potrzebne jest o wymiany klocków hamulcowym osi tylnej:
-klucz do kół
-klucz płaski 15.
-klucz płaski/ nasadowy 13
-mocny wkrętak płaski
-klucz francuski ( bądź coś podobnego)

zaczynamy oczywiście od zdjęcia koła naszym oczom ukarze się ten widok:


Uploaded with ImageShack.us

widzimy tarczę hamulcową z jarzmem i zaciskiem hamulcowym.

zacisk od tyły ma 2 śruby (1), którymi jest przykręcony do jarzma.


Uploaded with ImageShack.us
Odkręcamy je luzując śrubę 8 na kluczyk 13 przytrzymując kluczem płaskim 15 śrubę kontrującą. Przy pomocy mocnego płaskiego wkrętaka ściągamy podważając zacisk.
W miejscu 2 które ukaże się po zdjęciu zacisku podpieramy płaski wkrętak i kręcąc tarczą czyścimy ją z luźnej rdzy na krawędzi.


Uploaded with ImageShack.us


Teraz najtrudniejsze zadanie. O ile w układach z ręcznym poza zaciskiem hamulcowym tłoczek wystarczy wcisnąć to w układach z hamulcem ręcznym w zacisku hamulcowym trzeba ten tłoczek wkręcić, praca to ciężka i czasem wymaga wymontowania zacisku. U mnie na szczęście udało się to wkręcić bez wymontowania. Serwisy mają do tego specjalne urządzenie, w domowych warunkach można użyć np klucza do rur. Tłoczek wkręca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dła ułatwienia należy poluzować odpowietrznik.
UWAGA! wykonuj to starannie, by nie uszkodzić gumowej osłony tłoczka.


Uploaded with ImageShack.us

Czyścimy jarzmo z obu stron w miejscach gdzie porzuszają się klocki ( czerwone strzałki )


Uploaded with ImageShack.us

Ważne, niczym nie smarujemy tych miejsc. Smar tylko uniemożliwi odprowadzanie brudu i spadnie nam efektywność hamowania.

wkładamy klocki w jarzmo i zakładamy zacisk, możemy trochę poklepać młotkiem aby sobie pomóc. Skręcamy zacisk z jarzmem i odpowietrzamy hamulce.

Odpowietrzanie hamulców:
osoba A siedzi na miejscu kierowcy, osoba B odkręca i zakręca odpowietrznik.
wygląda to następująco, osoba A pompuje pedałem hamulca tak aż poczuje, że robi się "twardy" wtedy trzyma wciśnięty pedał, osoba b odkręca odpowietrznik spuszcza płyn z powietrzem i zakręca. Te operacje powtarzamy do momentu w którym przestaną w wypuszczanym płynie pojawiać się bąbelki powietrza..


Uploaded with ImageShack.us
zakładamy koło i wykonujemy te same operacje z drugiej strony samochodu. klocki hamulcowe zawsze wymieniamy parami na jednej osi pojazdu.
_________________
Maff- Tapicerstwo samochodowe z pasją. Granatowa Alfa 156 GWE 50760
 
 
 
krosnek 
Alfaholik
"wodnik"



Auto: Alfa Romeo 159 Sportwagon
Wersja: 2.4 JTDm Distinctive
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 631
Skąd: Gdańsk/Puck
Wysłany: 2012-01-27, 01:09   

do wkręcania tylniego tłoczka idealnie nadaje się klucz do szlifierki kątowej i trzonek młotka do dociskania tegoż tłoczka
_________________
Jest AR 159 2.4JTDm 2006r.
Jest FSM 126p 1990r. "Potworek"

Była AR 147 1.6TS 2001r. "Gina"
Była AR 146 1.9TD 1996r "Szybcior"
Była AR 156 1.9JTDm 16V 2003r "Blue"
Była AR 156 1.8TS 1999r
 
 
 
piotreg 
Alfistador


Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2555
Skąd: GST
Wysłany: 2012-01-27, 07:35   Re: 2.0 TS Wymiana klocków hamulcowych osi tylnej.

polmen napisał/a:
w układach z hamulcem ręcznym w zacisku hamulcowym trzeba ten tłoczek wkręcić, praca to ciężka i czasem wymaga wymontowania zacisku. U mnie na szczęście udało się to wkręcić bez wymontowania.


mała nieścisłość
tłoczek należy wkręcać i wciskać jednocześnie. Samo wkręcanie niewiele da.
Do wciskania używam małego ścisku stolarkiego i wkręcam tłoczek albo kluczem od tarczy szlifierki kątowej, albo żabką :ok: Gdy wkręcę na tyle, że ścisk stolarski będzie luźny dokręcam go i dalej wkręcam tłoczek :) Prosty i szybki sposób. :ok:
 
 
millecento 
Alfamator



Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Wersja: 1.8 TS
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-01-27, 08:25   

prowadnice zacisku (tzw. pływającego) można posmarować smarem miedziowym - smar nakładamy oczywiście pod gumki. Chodzi o to aby wyparł wilgoć.
 
 
michal_mms 
Alfamator


Auto: Alfa Romeo GT
Wersja: JTD 16V
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 91
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-14, 01:20   

millecento napisał/a:
prowadnice zacisku (tzw. pływającego) można posmarować smarem miedziowym - smar nakładamy oczywiście pod gumki. Chodzi o to aby wyparł wilgoć.

w życiu miedziowym! to że się zapieka już stwierdzone każdy producent zaleca wysokotemperaturowe smary silikonowe (ATE TRW KlennFlo itp) i faktycznie w ten sposób utrzymamy prowadnice w dobrym stanie na długo
_________________
MM Service 505-111-171
Sobieskiego 14
80-216 Gdańsk
Mechanika pojazdowa, sklep + drobna kosmetyka
 
 
vlad 
Alfiściątko


Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Wersja: 2.4 jtd 140KM '01
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Juszkowo
Wysłany: 2013-05-02, 16:26   

no to odgrzewamy kotleta... :)

właśnie wymieniłem tarczę i klocki z tyłu z lewej (TRW+TRW). na razie z jednej strony, bo się ciemno robi a namęczyłem się niemiłosiernie (jak na pierwszy raz) no a auto potrzebne jutro...

w każdym razie... postępowałem zgodnie z powyższą instrukcją ale:

1. w trakcie wymiany musiałem zdemontować zacisk - nie szło wcisnąć/wkręcić tłoczka na aucie,
2. Jak już go zdemontowałem, to dalej nie udało się go wcisnąć/wkręcić i (z racji, że nie dorobiłem się jeszcze w nowym mieszkaniu imadła) dobijałem tłoczek młotkiem :wstyd: ...wcześniej zabezpieczyłem gumę i powierzchnię tłoczka przed ubiciem :)
3. z racji, że zacisk był zdemontowany, to trochę płynu uleciało choć dalej nieznacznie powyżej MIN :)

a teraz przechodzę do sedna...
- zrobiłem kilka kilometrów hamując średnio co 200m i w dalszym ciągu za pierwszym razem hamulec miękki lekko trzyma, za drugim lepiej a za trzecim w miarę dobrze. Po chwili jazdy problem powraca.
- przy gwałtownym hamowaniu (na maxa) ABS się załącza i ładnie przyhamowuje, ale d**a mi lata na boki :/
- przy łagodnym hamowaniu szybko dotykam pedałem podłogi ale reakcja niewspółmierna do wciśnięcia (nie ma tej "liniowości wciśnięcia" vs. reakcja auta :( )

:( :( :(

Za chwilę idę dalej działać z odpowietrzaniem, ale chętnie skorzystam z podpowiedzi, co może być przyczyną (sporo szukałem po forum i ktoś wspominał o servo - jakie servo??)
 
 
Wojtas 
Alfaholik



Auto: Alfa Romeo 156
Wersja: 1.8 TS + Fiat Marea 1.9 JTD
Dołączył: 08 Lip 2012
Posty: 687
Skąd: Subkowy
Wysłany: 2013-05-04, 13:31   

no jeśli wymieniłeś z jednej strony to może nowe klocki i tarcza muszą sie dotrzeć i słabiej łapią, dlatego może tył latać. miękki pedał oznacza że najprawdopodobniej jest jescze gdzieś powietrze w układzie
_________________
No Alfa No Fun
 
 
karol2_82 
Alfista



Auto: Alfa Romeo 147
Wersja: 1.6 105 KM
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-05-04, 13:38   

Ja bym na Twoim miejscu dobrze odpowietrzył układ hamulcowy, po kilka razy każde koło i zaczynając od najdalszego a kończąc na najbliższym ( patrząc od zbiorniczka ).
_________________

 
 
vlad 
Alfiściątko


Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Wersja: 2.4 jtd 140KM '01
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Juszkowo
Wysłany: 2013-05-06, 20:06   

właśnie wróciłem od znajomego mechanika - odpowietrzenie każdego koła pomogło :) hamulce igła :D :D
wcześniej zmieniłem jeszcze drugie koło :) trudna sztuka na pochyłym parkingu pod blokiem ale się udało :)

dzięki za podpowiedzi! :padam:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template
KARP_Rosso
modified by Yaro 4


Klub Alfa Romeo Pomorze Strona Główna
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 14